naukowo ???

Zaczęłam Socjologię – grupa jest elitarna, bardzo elitarna. Nawet śmiem powiedzieć, że bardzo, bardzo elitarna, bo cały rok to 20 osób. Oczywiście jeśli chodzi o rynek pracy wyjątkowość zostanie zachowana, gdyż psychologów zajmujących się jednostką jest jak mrówków. A nie ma socjologów zajmujących się grapami. Choć grupy freudowskie, zrobiły spustoszenie, produkując nowe grupy, potrzebujące feudów. Całkiem logiczny mechanizm. Człowiek na świt przychodzi doskonały więc na wszelki wypadek go należy popsuć (dzięki obiegowym teorią rodzice robią swoje) i w ten sposób klient gotowy. Tak wiem przesadzam, nie jest to takie proste. Lepiej to wyjaśnia dr. Tomasz Witkowski  ma do tego narzędzia.  Lubię Jego styl pisania. Polecam też klub sceptyków http://ksplab.wordpress.com/ mocno jestem za.

Oczywiście zanim dojdę do sedna to muszę zauważyć tysiąc innych rzeczy. Z moimi wyjazdami też tak jest. Jako nastolatka planowałam przenieść się do Krakowa jednak wcześniej musiałam z Bydgoszczy przenieść się do Gdańska aby w końcu wylądować w Warszawie. Mój przyjaciel mówi, że powinna zaplanować zamieszkanie w Czeskiej Pradze i pojechać tam przez Moskwę może wtedy uda mi się zamieszkać w Krakowie. Jednak nie jest tego pewien, czy przypadkiem nie zachwycę się, jakimiś Gruzinami i w związku z tym, nie wyjadę do Izraela. Jego teoria ma bardzo głęboki sens i swoje logiczne podstawy, jednak dla mnie to już czysta mistyka. Wracając do Socjologi – oczywiście już pałam do niej głęboką i nie przymuszoną miłością. I nie jest to kwestia tylko profesorów, no bo to młodsza siostra Psychologii. Przy tak elitarnej grupie jest czas na dyskusję i jest mi trochę śmiesznie, bo ja i młodzież. Była okazja sobie przypomnieć czym jest nauka.

Myślę, ze warto te najważniejsze elementy przypomnieć.

  1. Musi być prawdziwa.
  2. Musi być sprawdzalna, czyli każdy może ją sprawdzić.
  3. Musi być powtarzalna, czyli każdy może powtórzyć ten sam eksperyment i uzyskać taki sam efekt. Jak np. eksperyment Milgrama (osobiście uważam to za najważniejszy wskaźnik nauki – nie są to moje inspiracje serca. Są one bardzo ważne i stanowią o rzeczywistości subiektywnej jednak nauką nie są).
  4. Komunikować treść czytelnie.
  5. Wyjaśniać jakieś istotne zagadnienie

i tak na koniec Arystoteles – Prawdą jest zgodność myśli z rzeczywistością.

Prawda istnieje. Wymyśla się tylko kłamstwo. Georges Braque

