Gelotologia – czyli co byś spękał ze śmiechu ;)

22.30 dzwoni telefon. Przez głowę przebiegają mi różne myśli, kto może dzwonić o tej porze. Ciekawe jest to, że nigdy nie mam myśli w stylu „Królewicz dzwoni” albo „Prezydent Białego Domu na drugiej linii”. Dziwna jakaś jestem. Od razu mam myśli w stylu „sytuacja alarmowa, ratować ludzi, bo świtu i tak już nic nie pomoże”. Muszę koniecznie nad sobą popracować, bo jak zadzwoni Biały Dom albo z jakiegoś zamku będę nieprzygotowana;)

– Cześć, co robisz

– Cześć czytam …

– A co czytasz.

– Związek Żydowski Policjantów

– A co to, odbija ci, czytasz akta Mosadu?

– To, że mi odbija to wiadomo, bo komu w tym kraju nie odbija. Kryminał Michael’a Chabon’a.

– A to jesteś raczej w mało komediowym nastroju, ale co tam. Tak dziś cały dzień myślę i myślę, no i wymyśliłam. Śmiechoterapia! Zróbmy ją. I tak masz już doświadczenie, bo fundacji prowadziłaś zajęcia, więc co ci szkodzi.

–  Mam takie podejrzenia, choć mogę być w błędzie ale filozofem to nie jesteś. I do tego krzyczysz do słuchawki. Rozumiem, że masz mega doła i zamierzasz zorganizować sobie skuteczną pomoc.

– No może mega nie mam, jednak sama mówisz, że co trzy miesiące, każdy popada w jakieś dołki, mniejsze i większe.

– A rozumiem, obudził się w tobie duch mesjanizmu i zacznie zbawiać świat przy pomocy śmiechu z hasłem na ustach. „Na pohybel dołom”. Genialne. Jesteś normalnie Geniuszem Zła i Prostytucji. Padam na kolana.

–  Czy ci się zdarza podejść do sprawy poważnie?

– Nie pomyślę. Myślę, myślę, wciąż myślę … Nie:)

Wybuchamy obie śmiechem.

– Wariatka, myślę o zmianie perspektywy u osób od nas z ośrodka.

– Buhahaha, to tobie jest potrzebny malarz artysta. Tylko uważaj abyś nie trafiła na drugiego Hitlera.

– Matko i córko! Ja z nią nie wytrzymam! Lepiej powiedz czy w to wchodzisz czy nie.

– A będą miętów? Bo jak będą to wchodzę:)

– Wariatka przyjdź do nas we wtorek.

Terapia śmiechem albo, jak kto woli, Geloterapia – ma na celu nauczyć i pomóc w odreagowaniu sytuacji stresujących, konfliktowych oraz frustrujących. Podczas zajęć osoby uczą się, w jaki sposób radzić sobie z trudnymi emocjami a także jak powracać do zdrowia przez radość.

Dlatego na niedziele Kabaret Dudek:)

