Elizabeth …

„Elizabeth The Golden Age”

Film „Elizabeth The Golden Age”, Cate Blanchett w roli Elżbiety I. Nie należy do moich ulubionych filmów. Nie przepadam za interpretacja, które są podawane jako prawda. Powiem tak, milusi film jak dla mnie. Natomiast moją uwagę przykuła końcówka.  Słowa, którymi kończy film Królowa Elżbieta.

„Zwą mnie królową dziewicą

Niezamężną

Bez Pana

Bez dzietną

Jestem matką mojego narodu

Boże daj mi silę bym podźwignęła tę wolność

Jestem waszą królową

Jestem sobą”

 

Wolność – czym jest i czy naprawdę istnieje? Wolność opisuje sytuację braku zewnętrznego przymusu. Nie należenia do nikogo ani do niczego. Bycie swoim własnym panem. Jednak taka wolność rodzi za sobą odpowiedzialność. Odpowiedzialność za tworzenie samego siebie bez narzucanej wolności przez innych. Czy każdego stać, aby być wolnym? Nie być niewolnikiem mody, uwarunkowań społecznych? Czy potrafimy być Królową /Królem ?

