geniusz …

Wczesna edukacja …

Dziecko przychodzi na świat, kompletnie wyposażone. Jakby patrzeć z punktu widzenia mózgu to nawet, bardziej niż kompletnie wyposażone. Przez okres pierwszych trzech lat zachodzą specjalizacje – np. dziś mamy trudność aby usłyszeć wszystkie dźwięki w języku chiński. Zachodzi nie tylko specjalizacja językowa ale także wzrokowa – po prostu pewnych rzeczy nie widzimy. I to co widział Da Vinci dla nas jest nie do zobaczenia i mało tego nie do poczucia. Zostaliśmy wyspecjalizowani – jako Polacy w języku polski. W zależności od środowiska domowego w różne inne specjalności. Dlatego w moim życiu jest magiczny świat rozwoju człowieka a nie magia przenikania rzeczywistości jaką daje chemia.

Co by było gdyby, moi rodzice dali mi szansę i odpowiednio stymulowali aby nie nastąpiła samoistna specjalizacja? Może Da Vinci’ m bym nie była, jednak kto wie ?

Czy czasem nie masz wrażenia, że mógłbyś robić coś zupełnie innego tylko nie wiesz co? Czy chcesz aby twoje dziecko też się tak czuło.

Wczesna edukacja ma na celu pobudzać rozwój dziecka tak, aby jego naturalne talenty mogły się ukształtować.

Wczesne zabawy edukacyjne zwiększają możliwości intelektualne Twojego Dziecka, dzięki temu będzie ono miało dobrą koncentrację i pamięć, łatwość nauki. Wykorzystajmy niepowtarzalny czas dynamicznego rozwoju intelektualnego naszego Dziecka – do piątego roku życia rozwija się około 50% zdolności do uczenia się.

W wieku sześciu miesięcy zaczyna się specjalizacja językowa – bardzo ważna informacja przy językach modalnych. W wieku 12 miesięcy pojawia się specjalizacja wizualna.

Dlatego warto już zacząć uczyć przez zabawę. A dziecko, które potrafi czytać jest z siebie dumne, że samo tego dokonało!

Dzieci wcześnie czytające przez całe życie będą sprawnie czytały i będzie im to sprawiało przyjemność!

Będą chętnie czytały lektury, ponieważ czytanie będzie im się kojarzyć z przyjemną zabawą, a nie z obowiązkiem szkolnym.

Im wcześniej będziesz zachęcał Dziecko do zabaw ruchowych: pełzania, raczkowania, kołysania i turlania tym sprawniej i szybciej będzie rozwijał się jego mózg. Zapobiegniesz tym samym późniejszym trudnościom w uczeniu.

Zainwestowanie w uczenie niemowlęcia czytania przyspieszy jego mowę i poszerzy słownictwo.

To jeden z największych darów jaki kiedykolwiek mogliście i będziecie mogli dać swojemu Dziecku – mądrze wspieraj swoje Dziecko w rozwoju.

Pamiętaj – nadmiar oglądania telewizji zaburza rozwój mózgu twojego Dziecka, jego koncentrację i zdolność uczenia się, utrudnia radzenie sobie z emocjami!

Materiały zostały starannie przygotowane w oparciu o znaną i stosowaną na całym świecie metodę Glenna Domana:

Karty do nauki czytania dostosowane są do zdolności percepcyjnych Dzieci (naukę można zacząć już z 6-cio miesięcznym Dzieckiem – im Dziecko młodsze, tym większe postępy w nauce).

Ważne

  • Małe dzieci można i należy uczyć. Dla dzieci nauka to najlepsza zabawa.
  • Najlepiej rozpocząć jak najwcześniej. Możesz zacząć od pierwszego dnia życia z kartami do stymulacji wizualnej, które zawierając duży kontrast znakomicie kształcą wzrok i są dla malucha dużo bardziej interesujące niż kolorowe rzeczy i obrazy.
  • Może to robić każdy. Najlepsi są rodzice i dziadkowie, bo znają i rozumieją swoje dzieci. Oni mają wiarę w ich możliwości, mając na co dzień dowody na to z jaką niezwykłą łatwością uczą się i przyswajają olbrzymie ilości informacji.
  • Dzieci mogą uczyć się dosłownie wszystkiego. Nauka jest tak prosta i polega na przekazywaniu faktów w sposób wyraźny, dostosowany do możliwości percepcyjnych dziecka. Na podstawie tych faktów umysł dziecka tworzy reguły. To naturalny dla mózgu proces, którego dowodem jest umiejętność rozumienia mowy i samo mówienie, którego uczy się przecież każde dziecko w rekordowym czasie. Mówiąc do dziecka podajemy mu fakty. Mówiąc szeptem do dziecka pewnie nigdy nie nauczylibyśmy go mówić jednak podświadomie mówimy do maluszków wolniej wyraźniej i ze specjalną intonacją.
  • Możemy uczyć czytania, matematyki, informacji encyklopedycznych, języków obcych.
  • W przypadku nauki czytania pokazujemy dziecku karty z dużymi, czytelnymi napisami słów, które dzieci zapamiętują jak obrazek. Jest to dużo prostsze dla dziecka niż nauka rozumienia mowy. Słowo napisane jest jednoznaczne, podczas gdy każdy mówi inaczej z inną intonacją akcentem, a mimo to dzieci świetnie sobie z tym radzą. Z całą pewnością szybciej można nauczyć małe dziecko czytać niż mówić. Program czytania zakłada 9 kilkudziesięciu minutowych sesji dziennie.
  • W programie nauki matematyki dziecko poznaje ilość. To niezmiernie istotne, gdyż szkoła nie uczy rozumienia ilości, a tylko rozumienia liczb. Ta unikalna umiejętność jest niezwykle prosta do zaszczepienia maluchowi. Pokazując mu karty z kropkami, pozwalamy mu skojarzyć „szesnaście” z 16 kropkami, a nie z napisem „16”. Zapis liczby wprowadzamy na samym końcu po nauczeniu dzieci działań na ilościach.
  • Programy nauki czytania i matematyki nie tylko można, ale trzeba modyfikować. Zmieniać można dzienną ilość sesji, liczbę kart w zestawie, liczbę zestawów. Sesje czytania i matematyki można przeplatać, łączyć ze sobą i z innymi programami np.: bitami inteligencji.
  • Zabawa, zabawa i jeszcze raz zabawa – to naczelna zasada. Należy więc tak dostosować program(y) aby nie był to kolejny kierat, ale sposób na fajną zabawę nie tylko dla dziecka , ale i dla ciebie. To, że nie zrobisz 30 sesji dziennie nie ma najmniejszego znaczenia, ważne, żeby zrobić ich tyle, abyście razem z dzieckiem mieli poczucie, że nauka to super rozrywka, która wprawia was w dobry nastrój.

 

 

Reklamy